Παρασκευή 7 Αυγούστου 2020

H σπηλιά του Τσιφόρου


H σπηλιά του Τσιφόρου
Από τα Ευβοικά Γ του Τάσου Ζάππα

Με γράμμα μου είχα παρακαλέσει το Γιώργο Ντεγιάννη,σαν ερευνητή και ιστορικό,να με πληροφορήσει αν η οικογένεια του Ευβοιώτη συγγραφέα Νίκου Τσιφόρου καταγόταν από τους Στρόπωνες η τη Στενή ,γιατί το όνομα αυτό το είχα ακούσει επανειλημμένα όταν το χειμώνα του 1952 ανέβαινα
στη ΔίρφηΑπο την απάντηση που πήρα στις 25.3.1977,έμαθα τα ακόλουθα απλώς για την ιστορία τα αναφέρω:
‘¨Στο χωριό μου υπάρχει η Σπηλιά του Τσιφόρου.Εκει στεγάστηκα δυο-τρείς άνοιξες-στο ξε Μάρτιασμα-σαν βοσκόπουλο στα 11-13 χρόνια μου.Η τοπωνυμια το δείχνει καθαρά πως τη σπηλιά την είχε ο τσοπάνης Τσιφόρος.Απο το χωριό μου έχουν μεταναστεύσει στο εσωτερικό από το 1833 έως το 1941 που έκαμα κατάλογο 134 οικογένειες. Αν σας τύχει ευκαιρία ξετάχτε το.Θα έχει φύγει τον καιρό της Τουρκιάς”.
Εξέτασα,σύμφωνα με την υπόδειξη,και συμπληρώνω ότι με το γράμμα τουαπο 10.10.83 ο δήμαρχος Λίμνης Γιάννης Μπλουκίδης-σε απάντηση δικού μου-με πληροφορεί ότι ο Νίκος Τσιφόρος,γεννήθηκε στη Λίμνη στις 15.10.1911 και είναι γραμμένος στα Μητρώα Αρρένων του Δήμου με αύξοντα αριθμό 26.Προσθέτω ακόμα ότι,όπως με πληροφορεί με γράμμα του από 11.8.1980 ο τότε γραμματέας του Δήμου Καρύστου Παναγιώτης Ελ.Μπουρνέλος, η μητέρα του Νίκου Τσιφόρου ήταν Καρυστινιά,Βιργινία Αριστείδη Χατζηνικολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.