Τετάρτη 12 Αυγούστου 2020

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΕΣ


TOY ΓΑΜΟΥ

1.Μάννα μου τα λουλούδια μου
Στχνά να τα ποτίζεις
Και το πρωί με τη δροσιά
Να τα κορφολογίζεις

2.Άς είν’η ώρα η καλή
η ώρα η ευλογημένη
που την ευλόγησε ο Χριστός
με το δεξί του χέρι


3.Χίλια καλώς ορίσατε
Καλοί μου συμπεθέροι
Χίλια καλώς το φέρατε
Το κλήμα στην αυλή μας
Κι’ ανοίξανε οι κλώνοι του
Και γέμισε η αυλή μας

4.Νύφη μου μη πικραίνεσαι 
Και μη χαλά η καρδιά σου
Που φεύγεις απ’τη μάννα σου
Και πας στη πεθερά σου
Όπως σε είχε η μάννα σου
Θα σ’έχει η πεθερά σου

5.Νύφη μου στην ασκάλα σου
Φύτεψε ματζουράνα
Να κόβεις να μυρίζεσαι
Με την καινούργια μάννα


THΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
6.Σύρε ξένε μ’στη μάνα σου
Σύρε στην αδερφή σου
Σαν είχα μάνα κι αδερφή
δεν ερχόμταν σε σένα
Τα ξένα είν’βαρύτερα
Πικρά φαρμακωμένα

7.Ξενιτεμένο μου παιδί
κι ωραίο μου γεράκι
η ξενιτιά σε χαίρεται
κι εγω πίνω φαρμάκι

8.Αν φεύγεις για την ξενιτιά
Σήκω τρείς ώρες νύχτα
Να μη σε δούν τα μάτια μου
Και κλαίνε μέρα νύχτα

9.Φεύγω κλαίγοντας,φεύγω παραπονώτας
Παίρνω ένα στρατί,στρατί το μονοπάτι
Βρίσκω ένα δεντρί ψηλό,ψηλό σαν κυπαρίσσι
Δείξε μου δεντρί,δείξε μου κυπαρίσσι
Που είν’ οι κλώνοι σου
ν’αφήσω τ’αρματά μου
που ειν’ οι ρίζες σου
να δέσω τ’αλογό μου
που ειν’ κι ο ίσκιος σου
να πέσω να πλαγιάσω
κι όταν θα σηκωθώ το νοίκι θα πληρώσω
δυο σταμνιά νερό να σε δροσολογήσω

Διάφορα

10.Εσύ που σέρνεις το χορό
     Με τη λιανή σου μέση
     καν’ η μεσούλα σε πονεί
     κανε καμάρι τόχεις.
11.Μήδ’ η μεσούλα με πονεί
     μηδέ καμάρι τόχω
     παρά εχω δυο αγαπητικές
     κι έχω χαρά μεγάλη
     σαν τα χαλάσω μρ τη μια
     τα έχω με την άλλη

 12.Μάννα και γιός μαλώνανε
      Μια μέρα όλη μέρα
      Συ θα πεθάνεις γιόκα μου
      Και μένα που μ’αφήνεις

13.Μάννα μ’δεν κλαίς πως πέθανα
     και είμαι πεθαμένος
     Μάννα μ’ δε κλαίς τα νιάτα μου
     Δεν κλαίς τη λεβεντιά σου

14.Μια μαν’ είχε ένα γιό
    Καλό κι αγαπημένο
    Τον ζήλευε η γειτονιά
    Τον ζήλευε η χώρα
    Τον ζήλεψε κι η μάννα του
     Άντρα να τονε πάρει

15.Άειντε παιδί μ’να φύγουμε
     Στην ξενιτιά να πάμε
     Εκεί που δε μας ξέρουνε
     Για να γενούμε ταίρι

16. Μάνα μουρλή,μάνα ζουρλή
      Μάνα ξεμθαλισμένη
      Ποια μάνα παίρνει το παιδί
      Και το παιδί τη μάνα


Μορφούλα Καρλατήρα
Καταγραφή Τάσος Ζάππας ΕΥΒΟΙΚΑ Γ σελ.196-198

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.